Τετάρτη, 28 Οκτωβρίου 2009

Αδερφός σκοτώνει αδερφό;

Μετά τις σκέψεις του Altrerego αποφάσησα να αφήσω και εγώ ένα μηνυμα σε αυτούς που διψάνε για αίμα. Όλοι οι αιμοδιψεις θέλω να ξέρουν ότι τους αφιέρώνω την θέση μου για τον πόλεμο, ασχέτως ότι θα πολέμουσα σε έναν πόλεμο άλλα για πολύ διαφορετικούς λόγους απο αυτούς που τους ξεκινάνε:

Ἀδερφέ μου, σκοπέ
ἀδερφέ μου, σκοπέ
σ᾽ἀκούω να περπατᾶς πάνω στο χιόνι
σ᾽ἀκούω ποὺ βήχεις μὲς στὴν παγωνιὰ
σὲ γνωρίζω, ἀδερφέ μου
καὶ μὲ γνωρίζεις.
Στοιχηματίζω ὅτι ἔχεις μιὰ κοριτσίστικη φωτογραφία στὴν
τσέπη σου.
Στοιχηματίζω ἀριστερὰ μέσα στο στῆθος σου πὼς ἔχεις μιὰ
καρδιά.


θυμᾶσαι;
Εἶχες κάποτε ἕνα τετράδιο ζωγραφισμένο χελιδόνια
είχα κάποτε ονειρευτεί να περπατήσουμε κοντά - κοντά
στο κούτελό σου ένα μικρό σημάδι απ᾽την σφεντόνα μου
στο μαντήλι μου φυλάω διπλωμένα τα δακρυά σου
στην άκρη της αυλής μας έχουν ξεμείνει τα σχολιανά παπού -
τσια σου
στον τοίχο του παλιού σπιτιού φέγγουν ακόμα
με κιμωλία γραμμένα τα παιδικά μας όνειρα.
Γέρασε η μάνα σου σφουγγαρίζοντας τις σκάλες των
υπουργείων
το βράδι σταματάει στη γωνιά
κι αγοράζει λίγα κάρβουνα απ᾽το καρότσι του πατέρα μου
κοιτάζονται μια στιγμή και χαμογελάνε
την ώρα που εσύ γεμίζεις το όπλο σου
κ᾽ετοιμάζεσαι να με σκοτώσεις.


Βασίλεψαν τα πρωινά σου μάτια πίσω απο ένα κράνος
άλλαξες τα παιδικά σου χέρια με ένα σκληρό ντουφέκι
πεινάμε κ᾽ οι δυό για ένα χαμόγελο
και μια μπουκιά ήσυχο ύπνο.


Ακούω τώρα τις αρβύλες σου στο χιόνι
σε λίγο θα πάς να κοιμηθείς
καληνύχτα, λυπημένε αδερφέ μου
άν τύχει να δείς ένα μεγάλο αστέρι είναι που θα σε συλ -
λογίζομαι
καθώς θ᾽ ακουμπήσεις τ᾽ όπλο σου στη γωνιά θα ξαναγίνεις
ένα σπουργίτι.


Κι όταν σου πούν να με πυροβολήσεις
χτύπα με αλλού
μη σημαδέψεις την καρδιά μου.
Κάπου βαθιά της ζεί το παιδικό σου πρόσωπο.
Δε θάθελα να το λαβώσεις.


Λειβαδίτης Τάσος

Αλήθεια τι πόλεμος είναι αυτός που ο αδελφός σκοτώνει τον αδερφό του;



Αφού αγαπάτε τόσο πολύ τον Θάνατο, αγαπήστε τον δικό σας...
Related Posts with Thumbnails

Αρχειοθήκη ιστολογίου